Musisz zainstalować flash player pobierz instalator








OD REDAKTORA...
Drodzy Czytelnicy!
Nihil novi

Z miłą chęcią oddaję w Wasze ręce wiosenne wydanie "Nihil Novi". Za oknami piękna pogoda, która sprzyja rozleniwianiu się ;). Nie zapominajmy jednak, że już za niecałe dwa miesiące koniec roku. Trzeba się sprężać i kończyć swoje różne przedsięwzięcia. Mówię tu w szczególności o projektach edukacyjnych, dla drugich i trzecich klas gimnazjalnych jest to już ostatni dzwonek! A propo naszych najstarszych uczniów, to składam im gratulacje ;). Za Wami egazmin gimnazjalny, stres na pewno już Was opuścił, teraz pewnie z niecierpli-wością czekacie na wyniki rekrutacji do wybranych przez Was szkół. No cóż, POWODZENIA! Skoro jesteśmy w temacie testów, to muszę wspomnieć o szóstej klasie, która również męczyła się w tym roku na sprawdzianie ;) Wy jednak naukę w gimnazjum macie raczej ;p zapewnioną. To by było chyba na tyle, jeśli chodzi o sprawy bieżące. Zachęcam Was, moi drodzy Czytelnicy do czytania naszej szkolnej gazetki. Co znajdziecie w tym numerze? Artykuły dotyczące problemów, z którymi borykacie się na co dzień, aktualności i galerie z różnych wydarzeń, recenzje, nowości w kulturze, a jeśli nadal to za mało powodów, by do nas zajrzeć, polecam także ciekawe wywiady. W tym numerze z p.Iwoną Sienicką. A w związku z nadejściem upragnionej wiosny, chciałabym życzyć Wam... pękających pąków i krokusów. Topniejących śniegów, ziemi, która zaczyna pachnieć, słońca, które nie tylko świeci, ale wreszcie także grzeje ;) Wiosny w przyrodzie i w życiu. Kasia Krakówko red.naczelna SPIS TREŚCI AKTUALNOŚCI
SPRAWY UCZNIA *Kieszeń ucznia czy portfel rodziców? Skąd wziąć na kolejną składkę? str.13 KULTURA TU WARTO ZAJRZEĆ


*Odkręciłeś? Nie wyrzucaj!. str.14 *Komórka nieodłączny element czy szpanerski dodatek? str.19 *Dzień Wagarowicza. Ciekawostki o Pierwszym Dniu Wiosny str.20 *Jakie naprawdę jest to nasze czytelnictwo? str.17 *Padnij, bo strzelam! -nowa pasja gimnazjalistów str.15 *Nihil Rock: Paramore str.30 *CoolTura str.26 *Manga: postać z profilu str.28 *Nihil Rock: Muse str.33 *'Teatr uczy nas żyć" -wywiad z p.Iwona Sienicką na temat działalności koła dramatycznego str.24 *English Zone str.22 *Wspomnijmy to jeszcze raz... str.35 *Co w szkole piszczy? str.4 *Powitanie wiosny -galeria str.12 CO W SZKOLE PISZCZY?

AKTUALNOŚCI

WYDARZENIA: *15 marca odbył się Ogólnopolski Konkurs Matematyczny Kangur, w którym jak co roku wzięli udział: Michał Dąbrowski, Damian Żyłowski, Krzysztof Ciborowski, Katarzyna Krakówko, Artur Strzałkowski, Karol Dąbrowski Magdalena Krakówko, Gabriela Strzałkowska. Opieka (kl.III) i organizacja: p.U. Krakówko, opiekun ucz. kl. II i I p.A Zaborowska *15 marca odbył się apel poświęcony wszystkim naszym sportowcom, na którym nasi najlepsi w sporcie uczniowie zostali odznaczeni medalami Opieka: p. Robert Krakówko *20 marca obchodziliśmy I Dzień Wiosny *20 marca w szkole odbyło się spotkanie rodziców z Policją oraz spotkanie z Dyrektoren ZSOiZ w Czyżewie. *23 marca - filharmonia *26 marca grupa teatralna pojechała na przegląd form dramatycznych "Dramat i tragedię pozostaw teatrowi" w Łomży. Opiekun p. Iwona Sienicka *26 -27 marca Rekolekcje Wielkopostne *30 marca na uroczystym podsumowaniu II Wojewódzkiego Konkursu Plastycznego „Cztery pory roku na Podlasiu” nasza laureatka Katarzyna Krakówko odebrała dyplom i nagrodę. *w marcu odbył sie szkolny etap konkursu recytatorskiego "Baje, bajki, bajeczki". Do kolejnego etapu przeszła Magdalena Kaczyńska kl.IIISP -opiekun p. Wiesława Sakowicz oraz Patrycja Gosk kl.IVSP. -opiekun p.Irena Janczewska. *29 kwietnia Gabriela Strzałkowska wzięła udział w XIX Festiwalu Piosenki Religijnej I Patriotycznej „ŚPIEWAJMY PANU” pod hasłem "Musicie od siebie wymagać, JPII " w Brańsku i zakwalifikowała sie do finału, który odbędzie się w Bielsku Podlaskim.

AKTUALNOŚCI

*w kwietniu Katarzyna Krakówko wzięła udział w III edycji konkursu fotograficznego pod hasłem "Podlasie - najpiękniejsze zakątki - zwierzęta", Karolina Dąbrowska i Anna Steckiewicz w Powiatowym Plastycznym Konkursie "Ekologiczny Powiat Wysokomazowiecki" niecierpliwie czekamy na wyniki konkursu SUKCESY: *12 marca odbył się wojewódzki etap konkursu przedmiotowego z matematyki, uczniowie: Krzysztof Ciborowski i Karol Dąbrowski zdobyli tytuł laureata, zaś uczniowie: Gabriela Strzałkowska, Magdalena Krakówko, Artur Strzałkowski zdobyli tytuł finalisty opieka: p. A. Zaborowska p. U. Krakówko *14 marca odbył się wojewódzki etap konkursu przedmiotowego z biologii - Krzysztof Ciborowski zdobył tytuł finalisty, od tytułu laureata dzielił go jeden punkt, opiekun: p.Katarzyna Kaczyńska *16 marca odbył się wojewódzki etap konkursu przedmiotowego z historii - Michał Pilichowski zdobył tytuł laureata opiekun: p.Elżbieta Szulborska *18 marca odbył się X Gminny Festiwal Piosenki Przedszkolaka "Mata, tata i ja" w GOK w Czyżewie, w którym udział wzięli: Kinga Żebrowska (III miejsce), Julita Kaczyńska (wyróżnienie), Zuzia Kaczyńska, Ola Rupińska, Michał Zaborowski, opiekun: p.M.Gołaszewska - Zaręba *20 marca odbył się wojewódzki etap konkursu przedmiotowego z informatyki, Artur Strzałkowski zdobył tytuł laureata, opiekun: p.A. Zaborowska *20 marca w Białymstoku odbyło się posiedzenie Jury II Wojewódzkiego Konkursu Plastycznego "Cztery pory roku

AKTUALNOŚCI

na Podlasiu" pod patronatem Marszałka Województwa Podlaskiego, Podlaskiego Kuratora Oświaty, Prezydenta Miasta Białegostoku, Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Białymstoku, którego laureatką została Katarzyna Krakówko. Opiekun: p.Anna Zaborowska *22 marca Konkurs Recytatorski i Konkurs Poezji Śpiewanej. W konkursie recytatorskim Katarzyna Krakówko zajęła I miejsce, Magdalena Krakówko -II miejsce, opiekun p. Iwona Sienicka, w Turnieju Poezji Śpiewanej Gabriela Strzałkowska zajęła I miejsce, Dorota Busma - II miejsce, opiekun: p. Anna Zaborowska *24 marca odbył się wojewódzki etap konkursu wiedzy biblijnej, na którym Katarzyna Krakówko uzyskała tytuł finalistki, opiekun p. Stanisław Gosk *28 marca odbył się Międzyszkolny Konkursu Wiedzy o Żywienniu i Żywności w Czyżewie, na którym grupa w składzie: Magdalena Karkówko, Gabriela Strzałkowska, Karol Dąbrowski zdobyła I miejsce, opiekun p. Katarzyna Kaczyńska *1 kwietnia został rozstrzygnięty Gminny Konkurs na Palmę Wielkanocną, nasi uczniowie zdobyli nagrody iw wyróżnienia: Klaudia Gąsowska I miejsce, Karolina Dąbrowska - III miejsce, Kacper Gąsowski - wyróżnienie, Kinga Żebrowska - wyróżnienie. Opiekunowie: p. M. Gołaszewska Zaremba,p. Bożena Kostro, p. K.Cybulska, p. A.Zaborowska *w kwietniu odbył się wojewódzki konkurs "Losy Żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1768-1864", którego laureatem został Michał Pilichowski, finalistą zaś Daniel Kaczyński, opiekun: p. Elżbieta Szulborska *18 kwietniaw Miejskim Ośrodku Kultury w Wysokiem Mazowieckiem odbyły się

AKTUALNOŚCI

eliminacje powiatowe XXV Małego Konkursu Recytatorskiego „Baje. Bajki. Bajeczki” nasze uczennice Magdalena Kaczyńska i Patrycja Gosk zostały wyróżnione w swoich kategoriach wiekowych. *20 kwietnia został rozstrzygnięty Powiatowy Konkurs Plastyczny "Martwa Natura" w Ciechanowcu spośród naszych uczniów, którzy wzięzli udział w tym konkursie wyróżniona została Karolina Dąbrowska kl. I gim. Opiekun: p. A.Zaborowska *30 kwietnia w Kuleszach Kościelnych odbył się VI Powiatowy Konkurs Recytatorski Poezji Jana Pawła II, w którym Katarzyna Krakówko zajęła II miejsce. Opiekun: p.Iwona Sienicka. *W kwietniu odbył się szkolny konkurs "Z głębi serc... -błogosławionemu Janowi Pawłowi II" zorganizowany przez p.Iwonę Sienicką. Oto wyniki: Kat. 0 -III Konkurs plastyczny I miejsce -Sylwia Żukowska II miejsce -Kinga Żebrowska III miejsce -Magdalena Kaczyńska wyróżnienie: Zuzanna Kaczyńska, Natalia Gosk Kat. IV -VI Konkurs plastyczny I miejsce -Magdalena Podbielska II miejsce -Paulina Pruszkowska III miejsce -Anna Choromańska wyróżnienie: Kinga Kempista, Monika Podbielska Konkurs recytatorski I miejsce -Aleksandra Pruszyńska II miejsce -Ewa Jaroś III miejsce -Justyna Dąbrowska wyróżnienie -Adam Kaczyński c.d - - -> Zdjęcie obok: Kasia Krakówko, Magda Krakówko i Gabrysia Strzałkowska na deskach teatru w Łomży w sztuce pt:"Lustro" podczas X edycji przeglądu małych form teatralnych dla młodzieży gimnazjów woj.podlaskiego „Dramat i tragedię pozostaw teatrowi”, realizowanej przez Kuratorium Oświaty w Białymstoku.

AKTUALNOŚCI AKTUALNOŚCI Konkurs poetycki I miejsce- Aleksandra Pruszyńska II miejsce -Aleksandra Wróblewska Gimnazjum Konkurs plastyczny I miejsce -Damian Jaźwiński II miejsce -Katarzyna Krakówko III miejsce -Artur Strzałkowski wyróznienie -Gabriela Strzałkowska Konkurs recytatorski I miejsce -Magdalena Krakówko II miejsce -Magdalena Dmochowska III miejsce -Katarzyna Krakówko Konkurs poetycki I miejsce -Magdalena Dmochowska II miejsca Gabriela Strzałkowska III miejsce -Joanna Jastrzębska wyróznienie -Katarzyna Krakówko Gratulujemy! *8 maja w Czyżewie odbyło się rozstrzygnięcie V Powiatowego Konkursu Poetyckiego "Wierszem Malowane", w którym, Gabriela Strzałkowska zajęła I miejsce, Maciej Kaczyński II miejsce, a Magdalena Krakówko otrzymała wyróznienie. *Nasz najmłodszy sportowiec -Piotrek Krakówko wziął udział w Biegu Piastów: "Narciarska przygoda przedszkolaka" w Jakuszycach oraz zajał I miejsce w SupraSKIm Festiwalu: Mistrzostwa Polski Amatorów PZN, kat. 2008 i młodsi. *25 marca uczniowie z SP i Gimnazjum wzięli udział w Turnieju Szachowym w Ciechanowcu, w którym Adam Kaczyński (klasa IV) zajął II miejsce. Opiekun: p. Robert Krakówko *17 kwietnia odbył się finał wojewódzki turnieju Coca Cola Cup 2012 w Łomży, w którym wzięła udział piłkarska drużyna dziewcząt z Gimnazjum. Zajęła ona Vmiejsce. Opiekun: p. Edyta Dołkowska Kasia Krakówko



AKTUALNOŚCI AKTUALNOŚCI W NASTĘPNYM NUMERZE: *Wyniki Gimnazjady i Igrzysk w L.A *Turniej o Puchar Tymbarka *Dzień Dziecka w naszej szkole *Manga - ostatnie spotkanie * Wspomnijmy to jeszcze raz - "Z kobietą i mężczyzną przez epoki"





Kieszeń ucznia czy portfel rodziców? Skąd wziąć na kolejną składkę?
"Mamo, muszę wpłacić ... zł na klasową składkę.", "Mamo, niedługo będzie wycieczka.", "Mamo, trzeba kupić coś koleżankom na Dzień Kobiet". I tutaj pojawia się dylemat.
SPRAWY UCZNIA

Temat nie jest obcy żadnemu uczniowi. Każdy kilka razy w swoim szkolnym życiu musiał się na coś składać. Mogła to być chociażby symboliczna złotówka na jakąś akcję charytatywną, upominek na Dzień Kobiet, opłata ubezpieczenia i Rady Rodziców, zbliżająca się wycieczka, klasowa zrzutka na papier, itd. Chociaż wydaje się, że nie są to duże koszty, to jednak pięniędzy nie przybywa i nasi rodzice muszą ciężko pracować, żeby te zapłaty uregulować. Opórcz tego kupują mnóstwo rzeczy, których potrzebujemy. Na dodatek dostajemy od nich kieszonkowe na nasze wydatki. Dlatego też słowa dziecka, które po raz kolejny mówi o konieczności zapłacenia czegoś w szkole, z pewnością nie brzmią przyjemnie. Na szczęście życie nie jest aż tak skomplikowane i z każdym problemem można sobie poradzić. ;) Wystarczy na spokojnie podejść do tego tematu. Przede wszystkim powinniśmy zacząć od siebie. Zastanówmy się, czy naprawdę musimy jechać na wycieczkę, która wcale nas nie interesuje (bo np. już byliśmy Odkręciłeś? Nie wyrzucaj!

SPRAWY UCZNIA

w danym miejscu)? Oczywiście, że nie. Tym sposobem w kieszeni zostaje mniej więcej 50zł i tak naprawdę nic nie tracimy. I nam nie będzie przykro, i rodzice będą bardziej zadowoleni. Codziennie bądź też raz w tygodniu dostajemy od naszych opiekunów drobne kieszonkowe, np. na słodycze. Ale czy warto "przepuścić" je w tak beznadziejny sposób? Oszczędzając uczymy się odpowiedzialności Oszczędzając uczymy się odpowiedzialności za samych siebie i mamy naprawdę duży wpływ na to, jak będziemy postępować z finansami w przyszłości. Bądźmy bardziej dojrzali i nie prośmy rodziców o marne 2zł na zeszyt Bądźmy bardziej dojrzali i nie prośmy rodziców o marne 2zł na zeszyt, tylko kupmy go sobie sami za własne pięniądze. Dla nas to tylko "stracony" baton, a dla rodziców nawet taka suma się liczy. Oczywiście są sytuacje, w których sami sobie nie poradzimy i rodzice muszą za coś zapłacić. To jest oczywiste. Dzieci nie powinny płacić przykładowo za ubezpieczenie, bo jest to obowiązek rodzica. Myślę, że złotym środkiem będzie ustalenie, za co możemy zapłacić sami, a co powinni sfinansować nam rodzice. Wtedy kolejne składki nie będą aż tak dużym problemem dla obu stron. Nie stracimy zbyt wiele, jeśli wydamy kilka złotych ze swoich oszczędności, a rodzice będą postrzegać nas, jako bardziej odpowiedzialnych. I wtedy wszyscy będą zadowoleni. ;) Magdalena Dmochowska W telewizji lub internecie możemy dowiedzieć się o akcjach prowadzonych przez wolontariuszy, którzy zbierają plastikowe korki od butelek i kupują za nie wózki inwalidzkie. Od dłuższego czasu w naszej szkole i nie tylko prowadzona jest akcja, której celem jest zebranie jak największej ilości plastikowych korków od butelek. Opiekunem tej akcji jest pani Edyta Dołkowska. Zysk ze sprzedaży nakrętek jest najczęściej przeznaczany na rehabilitację czy zakup np. elektrycznych wózków inwalidzkich. A taki wózek kosztuje kilkanaście tysięcy złotych. Dzięki akcjom tego typu zyskują niepełnosprawni i środowisko, nie wymaga to dużego nakładu pracy, ale za to dużego zaangażowania całego społeczeństwa. Na cele charytatywne zbierać można nie tylko nakrętki, ale też zużyte tonery i pojemniki po tuszach do drukarek, telefony komórkowe. adrian28 Padnij, bo strzelam! - nowa pasja gimnazjalistów
Już od ponad półtora roku w naszej szkole rozwija się nowa dyscyplina sportowa- strzelectwo. Czteroosobo-we drużyny dziewcząt i chłopców z Gimnazjum trenują pod okiem p. Roberta Krakówko na naszej szkolnej „strzelnicy”…
SPRAWY UCZNIA

A wszystko zaczęło się we wrześniu 2011r., kiedy to nasz nauczyciel wychowania fizycznego wpadł na pomysł zakupienia karabinów sportowych i wzięcia udziału w zawodach strzeleckich. Oczywiście wszyscy podchodziliśmy do tego z dystansem, bo przecież inne szkoły trenują już od wielu lat, a my dopiero poznajemy „tajniki” strzelectwa. Na naszych pierwszych zawodach w Grajewie poszło nawet dobrze, spróbowaliśmy, zobaczyliśmy „z czym to się je”, wiedzieliśmy, co jeszcze trzeba poprawić… Następne zawody, które odbyły się w tym roku szkolnym w Niećkowie poszły nam znacznie lepiej ;) W Finale Grupy Zachodniej lub jak ktoś woli w Ćwierćfinale Wojewódzkim zajęliśmy miejsca na podium! Dziewczyny III, a chłopcy II miejsce. Odpowiedni trening i praca czynią mistrzami ;) czyż nie? Nam jednak do mistrzów jeszcze daleko, ale przynajmniej wiemy, że na coś się zdały, wymagające ogromnej cierpliwości ;) ćwiczenia.

SPRAWY UCZNIA

Trzeba przyznać, że strzelectwo cieszy się coraz większym zainteresowaniem uczniów, szczególnie chłopców, ale nie tylko. Dziewczyny też lubią pokazać, kto rządzi na strzelnicy ;). Miejmy tylko nadzieję, że tak będzie jeszcze przez długie lata i ta dyscyplina w naszej szkole nie zaginie i znajdą się sportowcy, którzy zechcą się w niej wykazać… Kasia K. Jakie naprawdę jest to nasze czytelnictwo?
Ciągle mówi się o tym, że  Polacy coraz mniej czytają. Jak jest w naszej szkole, czy naprawdę jest aż tak źle, jak się wydaje? Z czego to wynika?
SPRAWY UCZNIA

Jest wielu uczniów, którzy w ciągu całego roku nie wypożyczą żadnej książki bądź kilka lektur, których i tak nie przeczytają. Czym to jest spowodowa-ne? Może tym, że lektury są  powszechnie uważane za nudne? Moim zdaniem, przyczyna nieczytania lektur tkwi w swobodnym dostępie do streszczeń i opracowań, czy to w Internecie, czy w  leksykonie, czy też na końcu samej lektury. O wiele łatwiej jest przeczytać kilka stron streszczenia oraz poczytać jakieś charakterystyki, niż przebrnąć przez całą książkę. Niestety, żadne, nawet doskonałe opracowanie nie będzie pokazywało tego samego, co książka. Streszczenie zawsze będzie dużo uboższe od niej. W  bibliotece są przecież nie tylko lektury, więc czemu uczniowie nie sięgają po inne książki, których jest dużo, o  różnych tematykach. Na pewno każdy znalazłby coś dla siebie, tylko musi poszukać i mieć trochę chęci. Jest bardzo mało osób, które wypożyczają książki, żeby poczytać

SPRAWY UCZNIA

dla przyjemności, a nie z obowiązku, jakimi są lek-tury. Wiele osób mówi, że nie lubi książek, albo,że są wręcz na nie uczuleni. Może dlatego, że  nigdy nie próbowali ich polubić? Cała niechęć do  książek i czytania wynika raczej z naszego lenistwa. Gdyby spróbowało się chociaż przekonać do książek, spróbować różnych gatunków. Przecież nie każdemu podobają się książki historyczne, przygodowe, fantasy czy detektywistyczne. Każdy powinien zobaczyć, które książki najbardziej go do siebie przekonują i zacząć czerpać przyjemność z czytania, a nie narzekać jakie to nudne i głupie. Artur Strzałkowski Komórka nieodłączny element czy szpanerski dodatek?
W dzisiejszych czasach większość ludzi posiada komórki. W tej grupie znajduje się także większość uczniów. Czy są one niezbędne, czy tylko służą do chwalenia się przed kolegami?
SPRAWY UCZNIA

Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Oczywiście komórki nie służą tylko do tego, aby się chwalić przed kolegami. Nie miało by to sensu, ponieważ tak jak wspomniałem, ma je prawie każdy.Dla uczniów telefony komórkowe często są źródłem rozrywki. Można posłuchać muzyki, pograć w różne gry, czy też pooglądać fajne filmiki i zdjęcia. W dzisiejszych czasach zastosowanie komórek jest ogromne. Dzięki licznym aplikacjom można robić wiele fajnych rzeczy, m.in.: mierzyć ilość wykonanych przez siebie kroków, czy też mierzyć poziom dźwięku w otoczeniu. Komórki to też podstawowy środek komunikacji między kolegami i koleżankami i nie tylko. Można do siebie dzwonić z każdego miejsca o każdej porze (pod warunkiem, że złapiemy zasięg). Można też wysyłać sobie życzenia świąteczne. Komórki bardzo szybko zastąpiły tradycyjne telefony stacjonarne. W dzisiejszych czasach komórki są niezastąpione i chyba trudno sobie wyobrazić życie bez nich. krzysiek02 Dzień Wagarowicza. Prawdy i mity o Pierwszym Dniu Wiosny
20 marca obchodziliśmy w naszej szkole Pierwszy Dzień Wiosny.
SPRAWY UCZNIA

W dniu tym odbyły się tylko dwie pierwsze lekcje, a potem w barwnym korowodzie przeszliśmy ulicami naszej miejscowości w poszukiwaniu zwiastunów wiosny. Zakończył się on uroczystym spaleniem Marzanny - symbolu odchodzącej zimy. Potem w dobrych nastrojach wróciliśmy do szkoły, gdzie obejrzeliśmy film i rozegraliśmy turniej piłki nożnej. Z tego powodu warto trochę odświeżyć niektóre, może zapomniane fakty dotyczące tego święta. Jare Święto, czyli Pierwszy Dzień Wiosny – pradawne święto Słowian poświęcone szczególnie Matce Ziemi. Tego dnia odprawiano różne magiczne obrzędy, które miały wnieść do domostw energię i radość życia oraz zapewnić dobry urodzaj i powodzenie na cały rozpoczynający się wiosną rok. Dawniej kukłę wykonywano ze słomy, owijano białym płótnem, zdobiono wstążkami i koralami. Musiała obejść wszystkie domy we wsi, przy czym podtapiano ją w każdej napotkanej wodzie. Towarzyszył jej dziecięcy orszak

SPRAWY UCZNIA

z zielonymi gałązkami jałowca oraz wielki hałas. Po topieniu Marzanny i rytualnym przepędzeniu zimy przyszedł czas na przywitanie wiosny. Oto kilka pradawnych zwyczajów:  rozpalanie ognisk na wzgórzach, to miało przyspieszyć przyjście wiosny i słonecznych dni,  porządki,  malowanie jajek,  śmigus – czyli okładanie się rozkwitłymi witkami wierzbowymi, baziami,  uczta. Uwaga, to przynosi nieszczęście! Nie wolno dotknąć pływającej w wodzie kukły – temu, kto to uczyni, grozi uschnięcie ręki. Nie należy oglądać się za siebie w drodze powrotnej po zatopieniu Marzanny – może to spowodować chorobę. Potknięcie się lub upadek w drodze powrotnej wróżą śmierć w ciągu najbliższego roku. Z najnowszych zwyczajów związanych z przywitaniem Pierwszego Dnia Wiosny należy wymienić urywanie się uczniów z zajęć, które z reguły w ten jeden dzień w roku są tolerowane przez nauczycieli i opiekunów, czyli Dzień Wagarowicza. dziewczyny Welcome!
We prepared for you next excersises that help you understand Engilish. You can also find there lots of fun and hints. Here we go!
TU WARTO ZAJRZEĆ

*Grammar hint UNTIL czy BY? Aby odnieść się do czynności i zdarzeń, które będą miały miejsce w przyszłości, możemy użyć konstrukcji z przy-imkami „by” ‘przed’, ‘nie później niż’ lub „until” („till”) ‘do’. ~Przyimek „by” stosujemy, gdy chcemy powiedzieć, że coś zdarzy się przed określonym momentem lub dokładnie w tym momencie, np.: (1) You will have to leave this place by Friday. Będziesz musiała stąd wyjechać nie później niż w piątek. ~Użycie przyimka „until” oznacza z kolei, że pewna czynność lub stan rzeczy będą trwać do określonego momentu w czasie. Nacisk jest w tym wypadku położony nie na to, kiedy coś ma się wydarzyć, lecz na to, jak długo coś będzie trwało. (2) Don’t tell her the truth until she calms down. Nie mów jej prawdy, dopóki się nie uspokoi. Warto zapamiętać, że zdania takie jak (1) dotyczą pojedynczych wydarzeń, a zdania takie jak (2) długotrwałych czynności lub stanów. *Exam exercise Przeczytaj tekst. Spośród podanych wyrazów wybierz właściwe i uzupełnij nimi luki 1–5. Wpisz odpowiednią literę (A–E) obok numeru luki. A. explain B. length C. hair D. price E. men When I go to the hairdresser’s I regularly pay a lot more than my brother. We both have short hair. In fact our 1.......... is almost identical in 2.......... and even in colour. Acut for 3............can cost one third of what women have to pay. Depending on the hairdresser the difference in 4............ can vary but women are always discriminated against. Some hairdressers 5........... that it takes longer to cut women’s hair but I am not convinced.

TU WARTO ZAJRZEĆ

*Check yourself Do każdej z opisanych sytuacji (7.1.–7.3.) wybierz właściwą reakcję. Zakreśl literę A, B albo C. 7.1. Potrąciłeś kelnera, który upuścił tacę z napojami. A. Ooops, must run. Bye! B. I’m terribly sorry! I do apologize. C. Do you mind? 7.2. Nie masz pracy domowej z angielskiego. A. I know it’s hard to believe but the dog ate my homework. B. I hope everything will be fine. C. Let’s forget about it. 7.3. Chcesz pocieszyć koleżankę, która zgubiła komórkę. A. Don’t worry, you probably left it at home. B. Can I borrow your cell phone? C. You’ll never get it back. *Entertainment Two young engineers applied for a single position at a computer company. They both had the same qualifications. In order to determine which individual to hire, the applicants were asked to take a test by the department manager. Upon completion of the test, both men had each missed only one of the questions. The manager went to the first applicant and said, `Thank you for your interest, but we`ve decided to give the job to the other applicant.` `And why would you be doing that? We both got nine questions correct,` asked the rejected applicant. `We have based our decision not on the correct answers, but on the question you missed,` said the department manager.`And just how would one incorrect answer be better than the other?` the rejected applicant inquired. `Simple,` said the department manager, `Your fellow applicant put down on question 5, `I don`t know.` You put down, `Neither do I.`` *Look here www.angielski.edu.pl Kasia Krakówko Zuzia Jaźwińska Opiekun i korekta: p.Paweł Banasik TEATR UCZY NAS ŻYĆ
Wywiad z panią Iwoną Sienicką na temat: „ Działalność Koła Dramatycznego w naszej szkole”.
TU WARTO ZAJRZEĆ

W naszej szkole, podczas świąt, ważnych dla społeczeń-stwa dni nasi uczniowie uczestniczą w wielu przedsta-wieniach, czy pani jako ich opiekun mogłaby opowie-dzieć mi o tej działalności? Koło dramatyczne ma na celu wychowanie, poprzez aktywne uczestnictwo przyszłego, świadomego odbiorcy sztuki teatralnej. Od ilu lat istnieje Koło dramatyczne? Ilu średnio uczniów (co rok) należy do tego koła? Koło dramatyczne istnieje 8 lat i skupia około 17  uczniów. Co roku wydaje mi się, że te grupy są coraz liczniejsze. Występy o jakiej tematyce przedstawiane są  najczęś-ciej? Jakie są najbardziej lubiane przez uczniów? Zazwyczaj przygotowujemy przedstawienia okolicznoś-ciowe, np.: Dzień Nauczyciela, Wigilia Szkolna, Dzień Kobiet, czy poświęcone pamięci Jana Pawła II… Ucznio-wie chętnie oglądają inscenizacje z nutą humorystyczną. Jak uczniowie przygotowują się do swoich ról? Chętnie występują przed ludźmi? Różnie bywa z tym przygotowywaniem się, ale im bliżej występu, tym większa jest determinacja moich aktorów. Uważam, że uczniowie chętnie prezentują się przed widownią, często chcą się pokazać z innej strony, wydaje mi się tej lepszej - bardziej otwartej i wrażliwej. W jakich miejscach i przy jak szerokim gronie publiczności występujecie? Najczęściej występujemy w szkole, ale także co roku uczestniczymy w Czyżewskich Spotkaniach Teatralnych, przeglądach małych Form Teatralnych w Białymstoku i przeglądzie w Łomży, pn. „Dramat i tragedię pozostaw w teatrze”. Jest to zawsze duża liczba oglądających , tak naprawdę nie stanowi to problemu, by młodzież miała jakieś opory z wyjściem na scenę. Jakie największe sukcesy udało wam się odnieść? Sukcesem koła było zajęcie II miejsca w Czyżewskich

TU WARTO ZAJRZEĆ " Uczniowie dzięki tym zajęciom rozwijają swoje zainteresowania teatrem, nie tylko uczą się improwizacji pozwa-lającej „wejść w rolę”, ale też doskonalą dykcję. Przede wszystkim jednak wyzbywają się tremy, nabierają pewności siebie przełamując towarzyszący im do tej pory wstyd. Nie boją się „grać tak, jak czują”. "

Spotkaniach Teatralnych. Wystawialiśmy wtedy „ Baśń XXI wieku”. Co można osiągnąć poprzez uczestnictwo w tego rodzaju kole zainteresowań? Uczniowie dzięki tym zajęciom rozwijają swoje zainte-resowania teatrem, nie tylko uczą się improwizacji pozwa-lającej „wejść w rolę”, ale też doskonalą dykcję. Przede wszystkim jednak wyzbywają się tremy, nabierają pew-ności siebie przełamując towarzyszący im do tej pory wstyd. Nie boją się „grać tak, jak czują”. Uważa pani, ze ktoś z pani podopiecznych mógłby w przyszłości zostać znanym aktorem? To jeszcze długa droga, ale jeśli by ta pasja byłaby rozwi-jana, to sądzę, że przy dobrych chęciach i ciągłym dosko-naleniu warsztatu aktorskiego miałoby to przyszłość. Czy według pani aktorstwo to łatwy zawód? Wymaga jakichś poświęceń? Na pewno nie jest łatwo być aktorem, trzeba czuć „to coś”, mieć jakiś pomysł na życie, by właściwie pogodzić pracę zawodową z życiem osobistym, rodzinnym. Jak pani czuje się jako opiekun młodzieży aktorskiej? Trudno jest pani z nią współpracować? Jestem szczęśliwa, że co roku mam tak liczną i chętną grupę, która chce korzystać z moich zajęć. Bardzo dobrze współpracuje mi się z młodzieżą, choć nie zawsze są to same pochwały z mojej strony. Jednak moi podopieczni wiedzą, że jeśli coś krytykuję, poprawiam ich, to robię to po to, by jeszcze efektywniej pracowali nad sobą i doskonalili się. Jakie uczucia towarzyszą pani podczas ważnych, udanych występów? Jest pani dumna ze swoich uczniów? Nie ukrywam, że po każdym występie rozpiera mnie duma, ale też ogromna radość, że się udało , że nie było problemów z tekstem, czy z grą aktorską. Jednak i mnie również dopada zdenerwowanie, bo niestety jesteśmy tylko ludźmi i jakaś chwila słabości może się wydarzyć w naszym życiu. Podsumowując nasz wywiad chciałabym prosić panią o  krótką mowę, która zachęciłaby większą ilość uczniów do brania czynnego udziału w żuciu naszej szkoły, chociażby poprzez „ popisy aktorskie”. Uważam, że każda działalność na rzecz szkoły przynosi efekty i czasem kończy się sukcesami, w związku z tym warto angażować się i czynnie brać udział w tym, co oferuje szkoła, ponieważ to ukazuje prestiż placówki w oczach innych. Anna Zaremba LAUREACI OSCARÓW 2012:
Ostatni okres był bardzo obfity w wydarzenia kulturalne, festiwale i wręczenia nagród (Orły, Wiktory itp.). Ja jednak postanowiłam skupić się w szczególności na dwóch wydarzeniach, oczywiście jak już obiecałam przedstawię Wam laureatów Oscarów, a także przybliżę historię nagród Nickelodeon Kids' Choice Awards. Zapraszam! Kasia K.
KULTURA

Najlepszy film "Artysta" Najlepszy reżyser Michel Hazanavicius ("Artysta") Najlepsza aktorka w roli głównej Meryl Streep (Żelazna dama") Najlepszy aktor w roli głównej Jean Dujardin ("Artysta") Najlepsza aktorka w roli drugoplanowej Octavia Spencer ("Służące") Najlepszy aktor w roli drugoplanowej Christopher Plummer ("Debiutanci") Najlepszy scenariusz oryginalny Woody Allen ("O północy w Paryżu") Najlepszy scenariusz adaptowany Alexander Payne, Nat Faxon & Jim Rash ("Spadkobiercy") Najlepszy film nieanglojęzyczny "Rozstanie" (Iran, reż. Asghar Farhadi) Najlepsze zdjęcia Robert Richardson ("Hugo i jego wynalazek") Najlepsza muzyka Ludovic Bource ("Artysta") Najlepszy pełnometrażowy film animowany "Rango" (reż. Gore Verbinski) Najlepszy film dokumentalny "Undefeated" Najlepsza piosenka "Man or Muppet" z filmu "The Muppety" (słowa i muzyka Bret McKenzie) Najlepszy montaż Angus Wall, ("Dziewczyna z tatuażem") Najlepsza scenografia Dante Ferretti, Francesca Lo Schiavo ("Hugo i jego wynalazek") Najlepsze kostiumy Mark Bridges ("Artysta") Najlepsze efekty specjalne "Hugo i jego wynalazek"

KULTURA

Najlepszy dźwięk "Hugo i jego wynalazek" Najlepsza charakteryzacja "Żelazna dama" Naj. krótkometrażowy film dok. "Saving Face" Najlepsza krótkometrażowa animacja "The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore" (reż. William Joyce) Naj. krótkometrażowy film aktorski "The Shore" (reż. Terry George) KCAs czyli Nickelodeon Kids' Choice Awards to gala wręczenia nagród w róznych kategoriach m.in.: sport, muzyka, film czy też książka. Tegoroczną galę poprowadził Will Smith. Jest to jedna z nasjłynniejszych nagród przynawana przez dzieci i młodzież. Każdy może zagłoso-wać. Wystarczy wejść na stronę www.nick.com. Czym różni sie to rozdanie nagród od innych? Przede wszystkim slimem (slajmem). Jest to taki zielony płyn, którym zostają "obslimo-wane" gwiazdy. Tego po prostu nie można przegapić. Gala odbywa się zazwyczaj na przełomie kwietnia/maja i jest transmitowana oczywiście przez kanał Nickelodeon. Poniżej przedstawiam listę zwycięzców w wybranych kategoriach: Ulubiony zespół: Big Time Rush Ulubiona piosenkarka: Selena Gomez Ulubiony piosenkarz: Justin Bieber Ulubiona piosenka: Party Rock Anthem (LMFAO) Ulubiony film: "Alvin i Wiewiórki 3" Ulubiony serial: "Victoria znaczy zwycięstwo" Ulubiona aktorka TV: Selena Gomez Ulubiony aktor filmowy: Adam Sandler ("Jack & Jill") Ulubiona aktorka filmowa: Kristen Stewart ("Saga Zmierzch") I tak jeszcze szybciutko, na co warto wybrać się do kin: "Królewna Śnieżka i Łowca", "Avengers", "Mroczne cienie". SZTUKA ORIENTU- MANGA: POSTAĆ Z PROFILU (SHOUJO GIRL)
Do omówienia pozostała nam tylko postać z profilu. Za nasz przykład posłuży nam typowa bohaterka mangi dla dziewcząt, czyli shoujo.
KULTURA

Chyba najtrudniejszą rzeczą w narysowaniu jest- o dziwo- twarz. Między widzianą głową z przodu i z półprofilu nie ma jakichś radykalnych różnic, natomiast rysowana z boku jest trochę inna. Kto by pomyślał- niby do narysowania połowa twarzy mniej, bez obawy o to, że oczy będą krzywe lub coś takiego. A jednak. Najtrudniejsze jest w tym chyba to, żeby rysowana twarz nie wyszła zbyt długa lub krótka, a przy rysowaniu „od ręki” często się to zdarza. Jeśli boicie się właśnie o to, lepiej trochę więcej porysować i powycierać, ale zmniejszyć ryzyko nienaturalności naszego bohatera. Schematycznie narysowaną twarz z liniami pomocniczymi macie obok całego „szkieletu”. Rysujemy okrąg, do niego dobudowujemy niby trapez, na którym zaznaczamy mniej więcej koniec nosa i wargi. Na okręgu zaznaczamy linię oczu i pionową kreskę, która pomoże nam narysować poprawnie ucho. Teraz została nam tylko- albo aż- reszta sylwetki. Zwróćmy uwagę na kilka rzeczy. Oczywistością jest to, że „dalsza” noga jest zasłonięta mniej lub bardziej przez bliższą. Ta druga noga po prostu musi być, nawet jeśli się stoi bokiem- spróbujcie tak się ustawić przed lustrem, by było widać tylko jedną z nich: to jest niemożliwe, zawsze kawałek drugiej nogi widać. Jest ona też nieco krótsza (perspektywa się kłania;))- ja zwykle skracam ją o kolano. Pamiętajmy też o ładnym kształcie łydek i ud- z tyłu powinny być one okrąglejsze, a z przodu bardziej- ale nie za bardzo- proste. Nikt nie ma „wybałuszonych” łydek przy piszczelach. Ważne jest jeszcze to, aby za ramieniem bohatera był jeszcze kawałek pleców. Na początku może wydawać Wam się, że przez to postać robi się garbata, ale uwierzcie mi: jeśli zrobicie ładne wcięcie w talii i tych pleców nie będzie za dużo, to Wasz rysunek będzie lepszy. Swoją bohaterkę- jako, że jest grzeczną dziewczynką- ubrałam w sukienkę z falbankami i wstążeczkami, kokardkę we włosach, skarpetki i sznurowane buty na małym obcasie. Do tego koraliki na szyi i nadgarstku. Wszystko w cukierkowych kolorach: różowym, zielonym, żółtym. Zdziwiona minka, złote, rozpuszczone włosy i uniesione w górę wielkie, błyszczące oczy, łagodne brwi- wszystko to dodaje jej >>>>>>>>>>>>

KULTURA

wszystko to dodaje jej niewinności. Gdybyśmy dodali do rysunku tło, np. las lub łąkę, można byłoby uznać rysunek jako ilustrację do „Alicji w Krainie Czarów”, prawda? I to byłoby na tyle, jeśli chodzi o postacie w bezruchu. Przed nami jeszcze jedna- najpewniej ostatnia- instrukcja, w której chciałabym pokazać Wam kilka bardziej dynamicznych obrazków i być może dać kilka wskazówek. Oczywiście, nie da się porównać upadku do biegu czy do ciosu z pięści, ale coś ogólnie mogę powiedzieć. Na razie jednak na około dwa miesiące ta notka musi Wam wystarczyć. ;) Gabrysia S. Paramore- Nihil ROCK
To już drugi zespół z wokalistką i to z wokalistką rudowłosą. Coś szczególnego musi być w tym ognistym kolorze...
KULTURA

The band’s story Paramore to zespół rockowy z Franklin Tennessee, w którego skład wchodzą: Hayley Williams (wokal prowadzący, instrumenty klawiszowe), Jeremy Davis (gitara basowa) i Taylor York (gitara rytmiczna, gitara prowadząca, instrumenty perkusyjne). Do zespołu należeli jeszcze Josh Farro (gitara prowadząca, wokal wspierający) i Zac Farro (perkusja, instrumenty perkusyjne), ale w 2010r. odeszli z kapeli. Dyskografia i nagrody Zespół do tej pory wydał 3 albumy studyjne, 2 albumy koncertowe i 3 minialbumy. All We Know Is Falling- 2005 Riot!- 2007 Brand New Eyes- 2009 Koncertowo: Live In The UK 2008 The Final Riot!-2008 Zespół ma na koncie wysokie miejsca na liście Billboardu. W 2007 i 2009 był nominowany do nagród Grammy (muzyczne Oscary- chyba wiadomo, co to znaczy). W sierpniu 2007 roku zespół był ogłoszony artystą tygodnia w MTV. W roku 2008 był także nominowany do nagrody MTV VMA

KULTURA

i MTV EMA. 8 sierpnia 2009 roku Paramore otrzymali dwie nagrody na Teen Choice Awards 2009. Zespół zdobył nagrody w kategoriach : "Rock Group" i "Rock Track". I znowu wampiry Tak, tak: piosenki Paramore znajdziemy na ścieżce dźwiękowej tej sagi. Ba, nawet jedna z nich była napisana specjalnie na potrzeby filmu. Halley Williams jest wielką fanką „Zmierzchu” i bardzo walczyła o to, by napisać utwór do adaptacji. I tak powstało „Decode”, które idealnie wpasowuje się w historię i nastrój filmu. I znowu: kto był tak mądry, by kawałek wstawić dopiero w napisy końcowe?! Nie szufladkujmy jednak zespołu w kategorii koleżków świecących w słońcu ;). Równie dobrze można kojarzyć ich z „Tranformers”- na potrzeby trzeciej części z 2011 roku powstała piosenka „Monster”. Ogólna ocena Dopiero niedawno zaczęłam słuchać ich nieco intensywniej. I tak, gdy kiedyś wystarczyły mi ich dwie piosenki, tak teraz znam ich trochę więcej i nadal szukam. Na potrzeby artykułu obejrzałam też kilka klipów i trzeba przyznać: jest co oglądać. Teledyski są dynamiczne, kolorowe, ciekawe- cóż do szczęścia potrzeba więcej?„Brick By Boring Brick” przywodzi na myśl „Alicję z Krainy Czarów” albo „Czarnoksiężnika z krainy Oz”. Jest tu piękny las pełen rozmaitych cudowności, dziewczynka wpadająca do dziury, blaszany i słomiany człowiek, lustra. W „Playing God” mamy- przynajmniej według mnie- zabawną historyjkę, w której Halley- tym razem różowo włosa- więzi swoich kolegów z zespołu i po cichu ich podtruwa. I gdy wszystko wydaje się skończyć dobrze… „The Only Exception” pokazuje nam za to wokalistkę zespołu w różnych miejscach i sytuacjach. Nie można oczywiście zapomnieć

KULTURA

o „Monster”, który na pewno z tych czterech klipów jest najbardziej wybuchowy. Te teledyski podobają mi się najbardziej. A co kręci mnie w samych piosenkach? Miłe dla ucha dźwięki, przy których równie dobrze można się bawić, jak przy przebojach disco polo (jakże żałuję, że takich piosenek raczej nie słyszy się na dyskotekach), żywiołowość, radość bijąca z tej muzyki i to mega wpadające w ucho „pararapara!”, którego po prostu nie da się nie śpiewać po wysłuchaniu kawałka kilka razy. Wszystko lekkie, zwiewne i przyjemne, aż tu nagle pojawia się coś takiego jak „My Heart”- niby lżejsze, cichsze i bardziej stonowane, gdy nagle ktoś pokazuje swoją umiejętność porządnego, ciężkiego wrzasku lekko w stylu Eris is my homegirl. Normalnie super. Nie mówiąc już o tekstach, które na pewno są bardziej ambitne niż przebojów muzyki dance. Moje TOP (kolejność przypadkowa) 1. Monster 2. Brick By Boring Brick 3. Playing God 4. Ignorance 5. Decode 6. The Only Exception 7. I Caught Myself 8. Airplanes (H.Williams ft. BoB/ Eminem) 9. Hallelujah 10. My Heart Gabrysia S. Moje rockowe początki... Nihil ROCK- Muse
Przed tym zespołem praktycznie nie słuchałam rocka. Jak wielu nieosłuchanym osobom, tak i mi na począktku wydawało się, że takie „kocie darcie” nie jest dla mnie. Oni to zmienili, od nich wszystko się zaczęło…
KULTURA

Wszystkie zespoły- te, które opisywałam i których nie zdążyłam- potrafię rozpoznać po krótkim lub troszkę dłuższym czasie. Według mnie, każdy z tych zespołów jest bardzo charakterystyczny, zwłaszcza wokale. Jeśli jednak każdy głos wydaje Wam się taki sam, tak głos wokalisty Muse’a jest na pewno szczególny- o dziwnej barwie, pełen swoistej maniery i „wysiłku”. Skład i aktywność Muse został założony w 1994 roku w Anglii przez przez Matthew Bellamy'ego (śpiew, gitara, keyboard), Chrisa Wolstenholme'a (gitara basowa, keyboard, śpiew towarzyszący), oraz Dominica Howarda (perkusja). Do tej pory wydał 5 albumów studyjnych, 3 albumy koncertowe, 6 minialbumów i 3 dema. W swojej muzyce łączy rock alternatywny, rock progresywny, muzykę klasyczną, funk i elektronikę, określając nowy podgatunek new prog. W ich utworach możemy usłyszeć nie tylko gitarę, bas czy perkusję, ale także fortepian, a nawet organy kościelne. Dwa razy wystąpili w Polsce: w 2007 roku na gdyńskim Open’er Festival (m.in. obok Eastwest Rockers czy Björk) i w 2010 na Coke Live Music Fetival w Krakowie (razem z m.in. 30 Seconds To Mars i Panic! at the Disco). Muse jest jednym z ulubionych zespołów wśród obsady i ekipy jakże już osławionego przeze mnie filmu. Z tej przyczyny pozwolili sobie przeznaczyć kilka piosenek do ścieżki dźwiękowej całej wampirze sagi. I tak do „Zmierzchu” wpadło „Supermassive Black Hole”, które towarzyszyło nam w jednej z ważniejszych scen ekranizacji (mecz baseballu), w „Księżycu

KULTURA

w nowiu” było „I Belong To You” (w którym trzeba było niestety nieźle się wsłuchać, by cokolwiek usłyszeć), a w „Zaćmieniu”- „Neutron Star Collision (Love Is Forever)”, na który czekałam z tak wielkim utęsknieniem, że fakt, iż wstawili tylko malutki fragment utworu w niezbyt znaczącą scenę, trochę mnie podłamał. Lecz nie to jest najgorsze. W „Przed świtem cz.1” niestety nie mamy żadnej ich piosenki. Nie wiem, czy to zespół zadecydował, czy producenci filmu, ale uważam, że był to jeszcze większy błąd, niż wstawienie „Decode” grupy Paramore w napisy. Spotkałam się z wieloma komentarzami na temat soundtracku najnowszej części i wiem, że nie tylko ja boleję nad tym faktem. Nie oglądałam ostatniej części, ale mimo wszystko żałuję, że zdecydowano się nie na nich, tylko na Bruno Marsa albo innego wykonawcę. Muzyka tworzona przez Muse na pewno nie jest taka, jak reszta. Mamy mocne, przyjemnie drażniące ucho brzmienia, wysokie dźwięki, mocne gitary. Do tego jest wokal Matta- z lekkim vibratem, trochę niechlujny, przesadny i wysiłkowy który bardzo często podchodzi pod falset. To jeszcze bardziej odróżnia zespół od innych. Kapela chętnie posługuje się też megafonem (np. w „Feeling Good”) O teledyskach nie będę opowiadać, bo oprócz „Neutron Star Collision”, „Supermassive Black Hole” i „Uprising” nie obejrzałam żadnego i szczerze mówiąc jakoś mnie do nich nie ciągnie. Także, klipy oglądacie na własną odpowiedzialność. Moje TOP: 1.Neutron Star Collision (Love Is Forever) 2.Supermassive Black Hole 3.Resistance 4.Assassin 5.Uprising 6.Sing For Absolution 7.Sunburn 8.Hysteria 9.Time Is Running Out 10. I Belong To You 11. Can’t Take My Eyes Off You (cover Franka Sinatry) 12. Feeling Good (znana z wykonania m.in. Michela Bubléa) Gabrysia S.







REDAKTOR NACZELNA: KATARZYNA KRAKÓWKO GRAFIK: GABRIELA STRZAŁKOWSKA DZIENNIKARZE: KRZYSZTOF CIBOROWSKI ANNA PRZEŹDZIECKA ANNA ZAREMBA ARTUR STRZAŁKOWSKI ZUZANNA JAŹWIŃSKA NATALIA PILICHOWSKA MAGDALENA DMOCHOWSKA WOJCIECH KACZYŃSKI ADRIAN ŻEBROWSKI JOANNA JASTRZĘBSKA MARLENA SASINOWSKA ANNA SADOWSKA KATARZYNA KEMPISTA OPIEKUNOWIE: P. ANNA ZABOROWSKA P. IWONA SIENICKA ADRES REDAKCJI: nihil.novi@onet.pl